Opinia ws. podziału nieruchomości
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Pobierz wniosek w pliku programu Word
1. Wniosek – na formularzu, który stanowi załącznik do niniejszej karty usługi.
2. Załączniki:
- dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości albo oświadczenie przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej wnioskowanej nieruchomości
Oświadczenie to, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia” Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- wypis z rejestru gruntów i kopię mapy ewidencyjnej obejmującą wnioskowaną nieruchomość,
- decyzja o warunkach zabudowy dla nieruchomości podlegającej podziałowi (jeżeli została wydana),
- pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział wnioskowanej nieruchomości (jeżeli nieruchomość jest wpisana do rejestru zabytków),
- wstępny projekt podziału sporządzony (ilość wymaganych egzemplarzy obejmuje po 1 egz. dla każdej ze stron postępowania [właściciela/użytkownika wieczystego], 1 egz. dla organu, 1 egz. dla geodety),
- opinia rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych wraz z rzutami poszczególnych kondygnacji dzielonego obiektu budowlanego, na których przedstawiono przebieg projektowanej granicy w przypadku gdy linia podziałowa przebiega przez obiekt;,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (w przypadku załatwiania sprawy za pośrednictwem pełnomocnika).
Komórka organizacyjna
Stanowisko pracy ds. gospodarki nieruchomościami (ZMK)
Agnieszka Miśkiewicz – inspektor
Opłaty
Opłaty od wydania decyzji nie wnosi się.
Jeżeli strona działa przez pełnomocnika, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł na rachunek bankowy Gminy Golczewo w BS Gryfice Oddz. Golczewo nr 02 9376 1011 2004 0004 0934 0001. Potwierdzenie wpłaty należy dołączyć do wniosku w ciągu trzech dni od jego złożenia.
Termin i sposób realizacji
30 dni od daty złożenia wniosku, nie wliczając terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2204, z późn. zm.),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000, z późn. zm.),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096, z późn. zm.),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r., Nr 268, poz. 2663).
Tryb odwoławczy
Zażalenie na postanowienie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Golczewa w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.
Dodatkowe informacje, uwagi
Zgodnie z art. 95 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami przy wniosku o wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości nie wymaga się przedłożenia wstępnego projektu podziału nieruchomości.
Druki do pobrania: